fredag 4 juni 2010

Ännu ett trevligt pass

Ännu ett trevligt pass avverkat med resultat.
Denna gången blev det ett spontant fiske men ack så trevligt.
Väl på plats vid vattnet blev det en liten mäsk buffe serverad för karparna i form av octopus and black pepper boilies samt lite Frolic,inga större mängder för att inte mätta deras magar allt för mycket.
Syftet är att locka dit dom och få dom nyfikna på beten som erbjuds.
Valet av betet på kroken blev dock annat,jag har envist blivit förtjust Dynamites Monster Crab boilies dessa har en säregen kraftig doft.
Karparna tycks hålla med mig.
Det blev en övernattning och nu börjar man få lite snits på tältbygget,lite konst och tålamod krävs det dock och inte blev det lättare av att slå upp det i motvind.
Nu var det bara att vänta och sätta sig på karpspan,en och annan karp gjorde sina glädjeskutt vid ytan.
Natten kändes lång och som vanligt sover man som på "nålar" utomhus,kallt,fågeloväsen samt surrandes mygg gör ju inte saken bättre.
06:45 börjar det tjuta i larmet och det var bara att fara upp i stövlarna.
Där var verkligen kraft och kämparglädje i denna fisk och den gjorde några motsträviga rusningar innan den väl kunde landas i nätet.
Väl uppe dokumenterades vikten till 5,5 kg ,lite mindre än de tidigare jag fått men vilket kraftpaket tänkte jag och vilken kämparglöd. Tyvärr hade jag inte assistans med mig vid detta fisket så för att korta fiskens lidande på land blev det bara en stolt invägning för att sedan släppa karpen åter i sitt rätta element.

Ännu ett glädjande karppass med resultat avslutat.

2 kommentarer: