torsdag 10 juni 2010

Mäsk och glädjeskutt


Då var mäskblandningen klar med diverse ingredienser som förhoppningsvis innehåller något för alla karpsmaker.
Blötlagd vete och mäskblandning får tjäna till några dagars mäskkampanj.
Även lite skalrester efter räkfrossa åkte med i blandningen.

Valet av mäskplats blir en grund vik i vattnet som jag sett fiskar patrullera på så nära som några meter från kanten och bökandes i botten.
Mäskbollar haglade med plask och dunder.
Efter att ha serverat dem delikatesserna stannade jag kvar en stund för att se några glädjeskutt vid ytan en bit längre ut från mäskplatsen,det bådar gott.
Några skutt och några fenvändningar vid ytan.
Det var någon större fisk men om det var karp kunde jag inte riktigt se på så långt håll.
Karp eller sutare var min tanke iallafall,tiden var ca 16:30 och om några sutare har detta beteende att visa sig vid ytan när det är så pass ljust på dagen vet jag inte.
Det återstår att se om min buffe kommer att locka till sig fisk och ge resultat den dagen dom erbjuds en giftig krok.
Vattnet är relativt ofiskat så förhoppningarna är också att karpen inte lärt sig skygga allt för väl än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar