tisdag 15 juni 2010

Klar mäskat

Då var det klarmäskat och slut på några kilo mäsk.
Sista mäskningen gjordes idag.
Blev välkomnad av en fin fjällkarp på bara några meters avstånd från strandkanten och efter det sågs ytterliggare två fina karpar göra en kontroll av vad som stod på vid strandkanten.
Efter det fick dom serverat sin sista gratismåltid och inom det närmsta väntas andra bullar.
Jag hoppas verkligen att jag kan kroka någon,nyfiken på deras tillväxt då det var 3 år sen sist vi sågs och då i något mindre storlek än vad jag kan skymta idag när de simmar förbi som projektiler.
Nu är det bara tiden som skall räcka till och passa,annars får jag väl fortsätta "stödmata" dem igen för att de ska få mitt förtroende och inte lämna den tilltänkta fiskeplatsen.

2 kommentarer:

  1. Lycka till på ditt pass. Nu när det är varmt och skönt så ska du vara med när det vänder. Några dagar med värme och sol följs oftast av regn och blåst. Det är då det är som hetast ;-)

    SvaraRadera
  2. Japp jag skulle kunna tänka mig att ta ett regnpass,enligt våra "tillförlitliga" meteorologer ska det bli regn/sol lörd-söndag men tyvärr är man på arbetspass då hela så hela dagen är spolierad....suck!

    SvaraRadera