onsdag 9 juni 2010

Står stilla här men planer smids

Här står det lite stilla och inte haft någon tid för fiske i dessa dagar.
Planer smids dock och ikväll lade jag lite partiklar i blöt för att sedan köra en mäsk kampanj i några dagar.
Det blir lite allehanda gottor i mäskblandningen men jag har även av bekvämlighet köpt en säck färdig mäskmix att kombinera med.
Denna gången blir det mäskning i några dagar i vattnet jag har "nära husknuten".
Kommer att testa både dagtid,kvällstid och någon tidig morgon.Tidiga mornar är dock min svaghet iallafall 04:00-07:00 tiden stiger jag inte så gärna upp,får jag bara 1-2 timmar längre så kan jag vara människa.
De karpar jag sett här har bökat runt på botten under dagtid på grunt vatten.
Så det blir med spänning jag kommer testa ett dagtids pass till att börja med efter mäskningen.
Har redan avverkat ett pass i dammen utan mäskning och då fick jag en fin karp, tidigare beskriven i bloggen.
Tagen tidigt på morgonen,ibland får man offra sängen och det kan det vara värt för en karp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar