onsdag 23 juni 2010

Surrandes mygg men bit ihopa

Ännu ett lyckat karp pass.
Lade mig på pass i hemmavattnet.Det blev en lång kväll och natt med surrandes mygg kring huvudet och "skuttandes" karpar så nära som 10 meter från kanten.
Dom var förargliga och patrullerade inom radien där jag placerat mina beten och lite förmäsk i form av partiklar och några få boilies för att inte mätta dem.

Är man dum får man lida men det kan också vara värt det.Lite lat som jag var blev det sömn under bar himmel och vad det innebär med frustrerande myggor som surrar kring ens huvud fast man krypit in i sovsäcken.
De tar chansen och utnyttjar varenda litet titthål,man kände sig som en snigel i säcken.
Tidigare nätter har jag frusit men denna natt var varm och klistrig i säcken trots bar himmel,det blev inte mycket till sömn.

Efter att ha halvsovit och vaknat till vid 04:00 tiden så fick jag ideen att byta bete.
Efter att kört med Monster crab hela kvällen och natten ville jag testa Monster crab med chilli/vitlök dippa samt Trigga ice boilie.
Sagt och gjort kastade jag om mina spön.
Sträckte på benen under behörigt avstånd från spöna för att sedan försöka återgå till halvslumrandet i säcken,det var inte lätt då solen redan börjat tränga igenom himmeln.
07:00 tjött det i larmet och jag for upp i bara sockorna och började drilla fisken,som direkt gav kurs mot vassen för att sedan åter simma utåt.
Troligen karpens misstag då den enkelt vevades in från fritt vatten.
Väl uppe vägde denna skönhet som fallit för Trigga ice boilie ca 4,80 kg innan den åter fick sin frihet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar