söndag 3 oktober 2010

24 h - Östra Dammen 29/9-30/9

Onsdag - torsdag 29/9-30/9 ägnade jag och Big Daddy tid åt ett trevligt men tyvärr resultatlöst pass i Östra Dammen.
Valet stod mellan olika platser men till slut blev det dubbelplatsen som lockade oss med 12 karpar tagna tidigare veckor.
Kulorna ven i luften som på ett slagfält,det var våran intensiva mäskning på den tilltänkta fiskeplatsen.
Vi hade bestämt oss för att bända upp åtminstone en karp och gav oss in på ett 24 h pass.
Dag,natt,morgon och åter dag trodde vi skulle vara ett säkert kort med 5 spön agnade med diverse goda smaker av boilies.
Trots vår intensiva mäskning av boilies och mäskmix så var det inte en enda karp som kom upp och rullade vid ytan på vår plats.Frustrerade kunde vi se enstaka rullningar och aktivitet längre ut i dammen dit våra agnade spön inte nådde.
Kvällen och natten fortlöpte utan något skådespel i vattnet,ett endaste line bite hade Big Daddy.

Trots att vårt mål inte uppnåddes med att landa karp så hade vi ett trevligt pass ihopa och det känns alltid bättre och säkrare att sitta med sällskap vid dammen.Tiden blir heller inte lika lång.

Min Carp porter (kärra) kom verkligen till nytta och utan den hade säkert en del av glädjen försvunnit i allt släpande på utrustningen.För inte var det lite utrustning som skulle med över till andra sidan vattnet.
Olyckligtvis glömde jag min kamera hemma,kanske lika bra det för nu har den ovan på allt kraschat ihopa efter några års tjänstgöring.

Jag har dock gett upp tanken att landa karp i Östra Dammen,det kommer säkert tids nog.
Nu dröjer det dock till nästa lediga tid och under den tiden ska jag försöka hinna med att se över mina gamla Shimano 8000 rullar och även byta lina på dom.
Linorna såg lite oroväckande slitna ut och är som sagt en förbrukningsvara som bör bytas med jämna mellanrum.
Ålder,slitage,smuts och en och annan karp påverkar.Det sistnämda har jag dock inget emot.

1 kommentar:

  1. Verkar som om Östra visar sig från en dålig sida nu. Men i början av September öste 2 killar upp karp där. Jag planerar att sitta där den 15:e Oktober efter jobb till lördag middag den 16:e. Det hela hänger på om barnens mormor kan passa barnen efter jobbet så man hinner iväg innan mörkret kommer :-)

    Ha det gott och bättre lycka nästa gång..

    SvaraRadera