onsdag 20 oktober 2010

Boiliekung

Känner mig som värsta boiliekungen och man har en förkärlek till att samla på sig olika smaker av boilies.
Inte blir det mindre av att priset är lockande många gånger.
12 kg 20 mm Nash boilies av smakerna Mach 1 och Whisky.
Jag var skeptisk mot Whisky smaken men blev lovordad dessa.
Sist jag var i Östra fick jag detta bevittnat,spöet agnat med Whisky gav mest indikation på intresserade fiskar,dock blev ingen krokad denna gång heller.Mitt andra spö agnat med Trigga-ananas vissades inget intresse för.

200 spänn per 4 kg säck,kan det bli billigare.Här kommer karparna att ha kalas vid mina mäskkampanjer.Kommer att ligga lågt i år men till våren ska de få lite mer av dessa "bullar".
Samlingen blir inte mindre och några av dem har legat en längre tid och blir därför en del av mäskningen.
Nu ska jag bara ha några fruktiga boilies och så är jag sugen på att testa Dynabites Tigernut boilies.Tigernötter tycks vara omtyckta av karparna,än har jag inte fått något resultat på vanliga tigernötter.
Lite pop-up's får man ha med i samlingen.Nash skrikande orange Monster crab kom inte med men även dessa ligger på lager i väntan på att någon karp ska falla tycke för dem.
Technipops - låter och ser ut som rena rave fest boilien för karparna,kanske går dom igång på dessa färgglada pop-up's.
Ännu ej testade men kommer nog att göra en kombination vanlig boilie + Technipop-up.
Och så sist men inte minst så får man ha sås till "bullarna" annars blir det lite torrt och smaklöst.
Tänkt Er själva köttbullar,potatis med avsaknaden av gräddsås.
Diverse dipor boostar upp och förhöjer attraktionen av boiliesen.
I dessa dipor kan man ha "bullarna" liggandes i månader,år utan att de blir sämre av det.

2 kommentarer:

  1. Gedigen samling godis till karparna :)
    Bolies är som pengar, till för att omsättas, inte samla på hyllan! Ut med dom till våra vänner i vattnet! =D

    SvaraRadera
  2. Det är sant det,det är kulor som ska rulla..ut.
    Fast tror inte det är någon större mening att ösa ut med mängder av kulor nu såhär års.
    Tror mindre mängd kulor + partiklar borde vara den rätta melodin för karparna nu.

    SvaraRadera