fredag 1 juli 2011

Spänd av förväntan

Imorgon lördag bär det iväg och det blir några mils körning till ett nytt vatten.
Lite spänd av förväntan är man.Jag och en karpfiskare som jag aldrig tidigare träffat har bestämt oss för att ta ett pass ihopa.
Platsen har blivit uppmäskad med diverse partiklar och ska även få sig en mindre laddning boilies innan fisket börjar.
Tanken är att få ut betena tidig kväll och ligga över en natt vid sjön.

Jag har aldrig tidigare varit vid sjön med tydligen är där mycket buskar och träd som gör det svårkastat från land.De enda allternativen är att ro ut betena eller köra ut dom med en baitboat.
Får jag bara lite plats över i bilen så tar jag med mig min baitboat,för att för första gången ge mig på att köra ut betena.
Det blir mindre liv och väsen än att ro ut med en eka.

Återkommer med en rapport efter fisket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar