torsdag 21 juli 2011

Åter dragit karp

Var åter vid samma vatten i tisdags och fiskade karp.Riktigt trevligt när det nappar karp i ett.
De flesta karparna ligger på ca 25- 40 cm men bjuder trots sin storlek på en trevlig fight.
Även denna gång hade jag någon större karp på som slet sig.
Någon timmes fiske resulterade i 38 landade karpar och säcken vägde betydligt mer än första gången vid vattnet.
Där var några till som fiskade karp men de fick nog lång näsa när de såg att jag drog upp karp efter karp.Jag testade lite olika beten och hittade för dagen vad som uppskattades bäst av karpen.
Även om jag ännu inte lyckats ta vattnets största karp så har storleken mindre betydelse för mig oavsett vid vilket vatten jag sitter.
Det är den härliga känslan och kicken av att man överlistat och drillar en karp som betyder mer för mig än folks stirrande på vikter.
Det är klart att det vore trevligt med en 10-20 kg's karp eller större.Någon gång får man kanske känna på det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar