onsdag 2 mars 2011

Äntligen kom mina prylar från England Angling


Äntligen kom mina prylar från England Angling,denna gången fick jag ligga på lite för att få mina sista prylar på beställningen.Annars rekommenderas England Angling,snabb och korrekt leverans hittills.
Nyfikenheten föll på weedeffect rigar,leadcore,spliceable weedeffect kit.
Av bekvämlighet köpte jag även två färdiga riggar.
Innan det ska fiskas med dessa kommer dom att boostas med någon spray eller ligga och dra åt sig lite karp dippa för ökad attraktion.
Återstår att se om det bli en frestande lockelse och samtidigt ett misstag för karpen.

Kryston KLIN-IK eller annan typ av antiseptiskt karpvård borde varje karpfiskare ha i sin utrustning.Denna lilla flaska räcker till mer än 300 behandlingar och hjälper fisken i läkningsprocessen.Inte bara bra vid kroksår utan även övrig sårvård på fisken.


Som plåster på väntetiden fick jag även med några reklamfilmer,gratis men ändå guld värda med tips och om inte annat en liten tröst när isarna än håller greppet om karpvattnen.
Jag hade hoppats på att början av mars månad skulle ge oss öppna vatten men den envisa kylan tycks hålla i sej.

2 kommentarer:

  1. Alltid kul med nya grejer. Har du prokört båten eller? Snart öppet vatten, dröjer inte länge till :)

    SvaraRadera
  2. Ännu inte provkört båten men snart så,jag bara väntar på att isen ska släppa.
    Sen behöver jag nån större baljor med o lägga majs i så den kan börja "surna" jäsa.

    Blir heller inte färdig till att köpa det där tredje spöet,jag hoppa över Ehmanns Aircut spöet,det skulle även slutas att säljas pga konkurensen av mer kända märken på marknaden.
    Nån Engelskt handgjort spö skulle va nåt men endel kr att hosta ut även om de lär hålla ett bra tag förhoppningsvis.

    SvaraRadera