onsdag 23 mars 2011

Bleep!

En härlig känsla och syn med spöna åter vid vattnet.
Då kunde man inte stilla sin ro,gav mig ut på ett besök till hemmavattnet.Tanken var bara att smyga runt vattnet och göra en spaning efter eventuellt solandes fiskar.
Spöna åkte med och jag kunde lika bra agna och lägga ut mina riggar medans jag smög omkring vattnet.
Placerade spöna på två olika platser av dammen där jag tidigare år sett fisk.
Bleep! sa larmet och jag skyndade mig mot spöet,tystnad för att åter ge ifrån sig larm vid enstaka tillfällen.Tyvärr och troligen var det bara vinden som spelade mig ett spratt för någon fisk syntes inte till.
Inte heller min spaning gav något resultat men känslan av att åter befinna sig nära vatten och naturen var efterlängtad.
Jag tror det dröjer lite till med fisket för min del och jag hoppas på en mer konstant,gärna stigande vårtemperatur.
Först ska jag ha alla mina mäskblandningar klara och sedan blir det att mäska upp 1-2 platser i vattnet i en till två veckors tid.
Sen är det bara att ge det nya chanser.


2 kommentarer:

  1. måste vara underbart att bara komma ut o lufta sig. själv har man sysslor ett tag till. men någon gång i april ska det banne mig metas. förmäskning en vecka innan så dem får upp aptiten lagom tills jag dyker upp ;-)

    SvaraRadera
  2. Jo det var en skön känsla men jag tror det behövs lite värme till för att få snurr på fisken.
    Dom fiskarna jag har i trädgårdsdammen är något sega än,guldfiskarna är dock något piggare än karparna.
    Har trädgårdsdammarna och fiskarna där som riktmärke och test patrull.

    Sålänge får majsen gotta sig och jag ska försöka hinna med inom den närmsta tiden att få köpa på mig två 25 kg's säckar 8 mm regnbågspellets.
    Där är bra lukt eller om man vill kalla det stank på fodret.
    600 kr säcken men men så varar det ett tag om man blandar ut det med övrig mäsk.Fick offert från en butik som skulle ha 1000 kr säcken...huah!
    Så valet var enkelt.

    SvaraRadera