tisdag 22 mars 2011

Test i stadens ankdamm

Idag blev det en liten test av Waverunner MK 3 ( bait båt) i stadens största ankdamm med diverse nyfikna åskådare som fåglar.
Det kändes lite pirrigt att släppa iväg en pjäs för några tusen kronor rätt ut i sjön.
Skulle jag styra rätt in i vassen,skulle båten lägga av,skulle propellrarna bli fulla av skräp trots skydd var mina tankar.Jag var beredd på det värsta,att själv få hoppa i sjön efter båten.
Diverse mindre växtdelar fastnade lätt kring axeln när man körde på den grunda delen av vattnet.Dock var det inga problem när man kom ut på djupare vatten då försvann problemet.
Det tog en liten stund innan man fick grepp om hur båten skulle styras med hjälp av handkontrollen och vilken effekt man skulle låta motorerna gå på för att få en jämn gång.

Lite bökigt och tungt blir det allt med att transportera båten och dess tillbehör till vattnet trots transportväskan som tillhör.

Nästa gång båten ska lämna "hamnen" blir det för uppdrag mäskning.
Jag har ännu inte riktigt bestämt mig när jag ska dra igång mäskningen.Vill gärna att våren med en 8-10 plusgrader och sol ska visa sig längre än enstaka dagar.
Majsen ligger iallafall och gottar sig i tunnan och snart drar jag igång ett kok med chilihampa.

Förmodligen kan jag inte stilla min ro så jag ger mig nog ut för ett testfiske innan mäskningskampanjen.
Vem vet kanske är där en lika ivrig karp som söker föda och finner just min boilie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar