lördag 14 augusti 2010

Regn regn och en känsla av höstmörker

Regn regn och ett smygande höstmörker kommer allt närmare och slukar de ljusa dagarna.
Vädret är med all säkerhet karpvänligt men inte direkt det semesterväder man önskat sig.

Lite gnäll men det blev inte bättre av att jag på något mystiskt vis lyckades "skjuta" hål på avgasburken på hojen under senaste tok racet.
Där gick en del av semesterkassan till att beställa en ny,bara 3500 papperslappar.

Som tröst har jag öppnat läderboken och beställt lite smått o gott till fisket.
Nästa steg blir att köpa ett tredje spö och rulle,jag har iallafall bestämt mig för att det lutar åt ett spö med testkurva på 3,00.
Det duger gott och väl för våra inhemska vatten.I dagsläget har jag 2,75 spö och dessa har funkat smärtfritt hittills.

När säsongen är över blir det även dags att uppdatera rullarna med nya linor.
Trots allt en billig försäkring att ha fräscha linor som förhoppningsvis håller vid fisket.

Tiden tickar och man har snart bara 1 vecka kvar av semestern,nog allt ska jag försöka hinna med något karppass till.
Känner bara inte för att stå i monsunregn och montera upp,ner tält och diverse utrustning.

1 kommentar:

  1. Tror du kommer gilla ditt nya 3lb spö. Jag skulle inte klara mig utan mina. Hade svårt med att kasta innan jag skaffa dessa. Vill alltid ha med mig en pva bag ut med min rigg ju för att få tafsen rak och fin :-) Sen är det till stor hjälp när man ska pressa undan fisken från diverse snags ;-) Lycka till. Själv väntar man på att dem vardagliga bestyren ska lugna ner sig så man kan komma ut och meta igen. Lutar åt att det blir den 17 September i Bökestorpssjön.. 3:e gången gillt brukar man säga :-)

    SvaraRadera