lördag 7 augusti 2010

Badkarsdammen

Efter några dagars mäskning kunde jag inte stilla min ro utan att testa några timmars fiske i Badkarsdammen,döpt av mig då där ligger ett gammalt badkar dumpat precis framför fiskeplatsen.
Mäskningen har gett resultat och vid varje tillfälle jag varit vid dammen för att mata dessa hungriga karpmunnar så har de visat sig på min tilltänkta plats.
En riktig sumphåla.
Det märks där jag har mäskat,där har karpen rensat upp något bland växterna.

Trots att där visar sig karp som simmar förbi i det grunda vattnet och bökandes så är de svåra att överlista.

Tyvärr blev inte fisket bättre av att jag hade ett svanpar med ungar besökandes och tiggandes efter mat.
Ett herrans jädra liv och plaskande för att sedan simma iväg,så gjorde de 2-3 gånger innan de insåg att jag inte hade dom något gott att servera.

Fisket blev nog lite stört av det men det dröjde ändå inte länge förrens en karp åter visade sig på plats.

Tyvärr blev det ingen karp på kroken men väl en liten förskrämd mört som nappade på flötmetet.
Har inte helt gett upp tanken att dra upp en karp ur det vattnet men jag tror det kräver att ge dammen lite mer tid.
Kommer fortsätta med underhållsmäskning av partiklar för att hålla dom på min tilltänkta plats.

1 kommentar:

  1. Fin bild! Ser lite småmysigt ut, lär gå bättre nästa gång :)

    SvaraRadera