fredag 2 juli 2010

Tredje gången gillt!

Tredje gången gillt vid mitt hemmavatten.
De två första fiskepassen blev det missade karpar som satte grubbel i huvudet.
Jag misstänkte min rig med long shank krok då resultaten varit bättre på wide gape krokarna.
Sagt och gjort blev det byte till rig med wide gape krok och resultatet kom ganska snart.

Lite tur och otur i mitt senaste fiske,det blev en fin karp men situationen blev något stressig då det tjöt till i larmet strax innan jag skulle packa ihopa spöet.
Jag hade just gett upp efter några timmars fiskevaka och spö nr 1 samt tillbehören runt om var nerpackade och det var dax för spö nr 2 agnat med monster crab boilie att lämna vattnet,som det började larma kl 09:15.
Det blev en fight med några rusningar innan den kunde landas i håven.
Efter en snabb vägning till 7 kg släpptes karpen åter till sitt rätta element.
Nu är man värd några dagars fiskeuppehåll då det blir slitsamt att jobba 14-22 för att sedan stiga upp vid tre tillfällen mitt i natten efter bara några timmars sömn för att ge sig ut på karppass.
Ibland får man offra sig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar