lördag 31 juli 2010

Nonchalanta karpar

Nonchalantare karpar har jag inte varit med om förr.
Var över och fortsatte med min mäskning i den lilla nyfunna dammen.
Pellets,boilies,mäskmix och lite ris som blev över från middagen placerades på tilltänkt fiskeplats.
Jag erbjöd dem även denna gång bröd mitt framför dom men tyvärr nonchalerades det även denna gång.
Nu var jag över och mäskade mitt på dagen då jag sett dom som aktivast simmande runt i dammen vid ytan.
Förmodligen vore ett kvälls eller morgonfiske med bottenagn kanske det mest lämpliga.
Dagtid tycks de mest roa sig med att simma runt efter varandra och bryta ytan
som projektiler.
Det märkliga tycker jag är att dom inte reagerar på brödbitarna,andra vatten jag besökt brukar där alltid vara någon karp som faller för frestelsen trots att de inte får "sitt dagliga bröd" och är vana inte vid det.

1 kommentar:

  1. Tror det är svårt det där. Att få en karp att lära sig att något nytt är mat tar nog lite tid. Men skam den som ger sig. Snart kommer dem nog nappa på det. Lycka till....

    SvaraRadera