tisdag 27 juli 2010

Extra komplettering av utrustningen.

Jag kör med ett par larm inköpta för några år sen på hör och häpna Lidl.
Dom hade fisketemakampanj,tyvärr bara denna enda gång.
Dessa larm såldes inklusive teleskop banksticks för ca 100-119 kr/st.
Engelsktillverkade och med funktionerna: Av och på,ställbar volym,tonval och tonkänslighet.
En lampa som blinkar med ca en halv minuts mellanrum och indikerar att larmet är i drift,andra lampan blinkar ihärdigt vid napp.
Har fått utstå regn och några frostnätter utan problem.
Klart värda sina pengar och har gett mig några trevliga upplevelser och landade karpar.

Som extra komplettering av utrustningen kunde jag inte låta bli att köpa dessa två extra larm för 81 i kr.
Ännu ej testade live men väl hemma och de skulle kunna väcka döda ur graven.
Endast av och på,tonläge och volym på dessa samt en grön och blå lampa som indikerar vid napp.
Verkligen bra ljudnivå,ska bli spännande att testa dem live men för dessa pengar tror jag knappast de gör mig besviken.
All karputrustning behöver inte skjuta i höjden av summor om man bara letar.

2 kommentarer:

  1. Otroligt billiga larm. Hade ett par Ron Thompson innan jag skaffade mina från prologic. Men dem pallade inte med att bli doppade i plurret. Dem nya ACE larmen ska visst va helt vattentäta. Ska nog ha ett gäng såna när prologic lägger av. Eller DELKIM. Men dem är mer ett märke :-)

    SvaraRadera
  2. Japp priset klagar jag inte över,hitta dem på Tradera och tinga in dem för 81 kr + frakt blev det 105 kr.Idag får man knappt en pizza o öl för de pengarna.
    Blir väl som reservlarm och jag ska försöka undvika att doppa dem i plurret som du gjorde.
    Delikim eller nåt annat med reciver vore ju nåt men i mitt fall utökar jag heller efterhand och ser hur pass länge och ofta man kommer att fiska.Visst är det ett gift redan men man får hålla det nere lite trots allt annars blir det 10 - tusentals kronor man kan lägga.
    Jag tror mer på att man ska göra det enkelt o basic,fångar nog inte mer fisk med märkes och prylar för tusentals kronor.
    Mina Lidl larm är jag iallafall nöjd med än och de har fått känna på regn och frost.

    SvaraRadera