lördag 14 juli 2012

Nytt vattenhål med blankt resultat

Var häromdagen över i ett nytt ofiskat vattenhål som hyser karp.
Karparna där är dock inte vana vid boilies men jag gjorde ett gott försök ändå.
Några skopor pellets och boilies i den del av vattnet som vinden låg på,det blev också mitt val av fiskeplats.
Denna gång hade jag laddat upp med 4 spön var av 3 fick ligga kvar på samma plats och det fjärde provade jag mig runt vattnet.
Jag testade även Frolic och hade indikation på det spöet jag gick runt med men troligen var den mindre fisk,kanske sutare.
Ägnade bara några timmar vid vattnet mest för att checka av det men det krävs nog en mäskkampanj och övernattning för resultat.
Det blev ingen synad fisk denna gång och jag hade bara två pip på larmen.
Fick nöja mig med att iallafall sett en vacker spegelkarp uppe vid ytan och hoppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar