måndag 31 oktober 2011

Dansande älvor

Idag blev det några få timmar avverkade bakom spöna med härliga upplevelser.
Begav ut mig tidig eftermiddag och satt kvar tills mörkret slukat upp det sista av ljuset.
Dimman låg tätt i luften och älvorna dansade över vattnet,sagolik var det iallafall.
Några händer fulla av mäsk och krossade boilies sen var det bara ut men krokarna och vänta.
Jag har hela tiden sagt att det blir nog bland dom sista karppassen men trots det kan man inte stilla begäret att ge sig ut.
Ännu mer taggad blev man av att två stora karpar var uppe och hoppade ovan ytan,så än är dom igång om något segare.
Två riggar var agnade med tigernötter och tredje spöet med Trigga Ice boilie.
Bara någon meter från spötopparna visade sig någon mörk fena vid ytan men om detta var en karp eller sutare kunde jag inte se.
Med adrenalinet pumpandes for jag upp ur stolen några gånger mot spöna,visst var det ett run eller intresse kring tigernötterna men om det var karp eller annan småfisk fick jag aldrig svar på.
Tyvärr även detta ett blankt pass men det var skönt att komma ut lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar