tisdag 25 oktober 2011

Ska ge det en chans

Känns som vädret och temperaturen är emot en men ska ge det en chans.Visst vore det en tillfredsställande kick  att lyckas lura upp en vinterkarp oavsett storlek.
Har iallafall varit iväg och mäskat några liter chilli hampa och anis kryddade rapsfrön + sparsamt med boilies vid denna årstid.
Tanken är även att fiska lite mer spritt i dammen,har även gjort i ordning en ny fiskeplats i en för vinden mer skyddad vik.Kanske är vattentemperaturen där mindre påverkad av dom kalla vindarna som nu drar in.
Tankarna och idéerna är många iallafall,sen återstår att se om det kan ge någon utdelning i form av landad karp.
Jag har även funderingar på att presentera betet något precis svävande över botten och i mindre form.
Nu ska man bara ha några timmar över från vardagen.Jag ställer iallafall in mig på ett dag och kvällspass.
Så nu återstår det att se när och vad det blir av det hela.

2 kommentarer:

  1. Prickar du bara rätt så kommer du lyckas. Dem äter året runt även när isen ligger på. Svåra nu så här sent på året är att pricka in vilka tider som dem äter. Men gör du det så kommer det gå bra :-)
    Lycka till..

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas på det,jag var ute en sväng på nån timmar i onsdags (26/10-11) men det blåste friskt och kallt samt att det kom lite regn.
    Jag hade ett något intresse kring trigga ice boilie och skivade tigernötter,toppat med en 10 mm skrikigt färgad boilie.
    Drog iväg nåt på tigernötterna och sen enstaka pip men tror mer på att det var småfisk som spöka då där var gott om små mörtar som drogs till mäsket.

    SvaraRadera