måndag 3 oktober 2011

Dagsutflykt

Jag,Daniel -som driver bloggen Carpoholic och hans kära tös begav oss i helgen till ett karprikt vatten för att koppla av med ett heldagsmetande av karp.
Vi hade bestämt oss att vara på plats tidig lördag morgon för att knipa åt oss några bra platser som tidigare gett oss fisk.
Några händer fulla med mäsk och sen var fisket igång.
Klockan tickade och vi ropade inte precis hej för det skulle visa sig att fisket till en början var segt.
Någon enstaka karp fick syna land och besiktigades och godkändes av Mathilda.
Vid middagstid sattes grillen igång och en smaklig måltid avnjöts medan fisket fortsatte.
Efter middag beslöt jag mig för att byta majsen jag hade till ett annat fabrikat och det blev som förbytt,nu blev det fart på karparna och jag hade fullt upp med att styra in karp från två spön.
Något jag ångrar att jag inte gjort tidigare för tydligen smakade denna majsen bättre men det var så dax när det började närma sig tid för hemfärd.
Efter ett heldagsfiske var vi nöjda,men nog nöjdast var Mathilda som till slut fick synat ett 20 tal vackra karpar.
Vi kommer med all säkerhet besöka detta vatten igen tillsammans men hösten kommer snabbt i antågande nu med andra sysslor så vi får se om tiden räcker till.
Om inte annat så blir det en ny utmaning till nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar