lördag 29 oktober 2011

Kort pass

I onsdags 26/11 gav jag mig ut för ett eftermiddag-kvällspass i hemmadammen.
Vädret var inte det mest idealiska med kall blåst och duggregnande men jag gav det en chans.
Riggade upp spöna med Trigga pineapple,Trigga Ice boilies och skivade tigernötter med en färgglad 10 mm pop up på toppen av nötterna som beten.
Högt ställd volym och känslighet på Delkim larmen.
Några skopor men chilikryddade 2 mm regnbågspellets fick bidra som lockmedel till platsen.
Det dröjde en stund och jag fick ett mindre run på spöet med tigernötter som bete.
Tyvärr inget som krokades och efter det hade jag några "pip" till på larmet.
Jag misstänker att det var småfisk som spökade och drogs till den färgglada pop up boilien.
Där var även något och nosade på min Trigga Ice boilie men ingen fast fisk.

Regnet tilltog och det vara bara för mig att packa ihopa tidig kväll utan något resultat på mattan.

Men jag har inte gett upp tanken på karp,temperaturen är varm för denna årstid och det kan ju vara till en fördel för karpfisket.Det blir nog ett dag/kvälls pass till på söndag eller kommande dagar i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar