onsdag 2 november 2011

Åter blankt

Åter säger jag att det nog var årets sista pass bakom spöna.
Inte får jag någon vinterkarp.
Igår visade termometern upp mot 13-15 grader i solen och förhoppningarna var stora när jag gav mig ut för ett dagtidspass.
Trots att solens strålar trängde igenom så fläktade det kyligt.
Sparsamt med mäsk och åter ett försök med tigernötterna samt en rig med Mainline plum pop up.
Några enstaka pip fick man uppleva men åter tror jag att det bara var småfisk som gjorde sig ett försök att få i sig ett skrovmål.
Fisk var där iallafall då man såg ett och annat plask vid ytan,men denna gången kunde jag inte se om det var någon karp eller någon gädda som jagade.

Nu är det slut på min säsong tänkte jag,lyckdes tappa en tyngd och safe zone rig.
Tur nog inte någon hel rig med krok och bete.
Efter att jag fiskat klart skulle jag testa och öva lite kast med spöet........smack!......så gick linan av med tyngden och safe zone rigen.
Hoppsan där rök en hundring och nu får det vara slutfiskat för i år.

Men nja jag vet inte,suget och envisheten finns där,kanske testar jag Östra en gång nu i vinter innan jag stänger in mig helt innanför väggarna.
Jag har iförsig lite planer på att eventuellt prova gäddfisket också,då får man någon anledning till att ge sig ut i naturen med dess alla upplevelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar