onsdag 23 november 2011

Kabelnystan

Idag var jag över på Clas Ohlson och fick köpt batterihållare som kändes bättre än den hos Kjell & Company.
Lite småpill med kablarna och löddande så fick jag till kabelnystan i boxen.
Och det bästa av allt det tycks funka när jag testade lodet i testbaljan,den skickar iallafall signal till skannern.
Nu ska jag bara tätta lodet där kablarn går in samt limma ihopa halvorna efter kapningen.
Återstår sen att göra något fäste till lodet som ska vara lätt att fästa på samt ta av från baitbåten.
Än har jag inte testat själva räckvidden då det är svårt inomhus.Hoppas gör jag iallafall på att den blir utökad och kommer att funka på båten.
Alternativet är att eventuellt beställa ett lod med utbytbart batteri (fanns inte tidigare) och istället fästa själva antennen på lodet.
Nästa steg blir att även montera en antenn på själva skannern men jag tar allt stegvis då det annars kan bli en kostsamt historia om man förstör något i själva skannern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar