onsdag 7 december 2011

Snart klart för att loda sjön

Snart är jag klar med mitt lilla projekt,att utöka räckviden på lodet samt fästa det på bait båten.
Om jag lyckats utöka räckviden återstår att se,spännande ska det bli iallafall.
Det senaste jag gjort är att tillverka en hållare för lodet som fästs med silikon.
Nu återstår bara att passa till i vilken höjd jag ska fästa hållaren med lodet på båten.
I dagarna blir det ut till vattnet och göra den sista mätningen av var det ska sitta,för att sedan fästas med kardborre.
Det ska vara enkelt att montera av och på.
Planerna är att fästa lodet bak på båten men ska även testa på sidan,jag är osäker på om vattenströmmarna från propellrarna kan påverka mätningen.
Sen skulle jag behöva ett teleskopstativ att fästa själva skannern i.
Det är ett plus om den kommer upp en bit i luften,även detta är bra för utökad räckvid.
Jag håller tummarna men samtidigt är jag lite skeptisk tills jag testat.
Kanske är det överskattat,funkar inte eller så öppnar det nya möjligheter.
Tankarna är många iallafall innan jag ens vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar