fredag 7 maj 2010

Utrustningen är påväg

Utrustningen är på väg och bör komma i början av nästa vecka men var är våren,kan man beställa den också?
Grönt och fint börjar det bli så smått men det är ändå deprimerande att kvicksilvret inte kan skjuta upp i höjd.
Det händer tydligen en del vid dammen eller dammarna jag/vi brukar fiska i.
Jag var över härom dagen och fiskade i en damm som är öppen för fler och satt på en plats kallad sumphörnan,där fick jag ju också min första fina karp för några veckor sen.
Men där tycks vara aktivitet av fler människor,kanske fiskare.
Några fågelskådare med kikare såg jag kring vattnet då det drar till sej allehanda "flygfän" som tycks vara intressanta.
Men även skummisar drar till området , en vän har mäskat upp en ny plats som där sedan stod en uppställd stol på och spår efter troligen spö stickor.Så nog allt är där fler än vi som vill glädjas åt vattnet.Tycker bara det är så dumt att lämna skit efter sig och upplysa om goda fiskeplatser i form av kvarlämnor.
Lite obehagligt är det för när man går kring vattnet och miljön runt om så hittar man diverse kvarlämnor efter troliga brott.
Bland annat ett gammalt pass giltigt till 2012,diverse tomma smyckeaskar och lite annat som upplyser om eventuella brott.

2 kommentarer:

  1. Våren har varit här länge nu. Sen isen släppt ;-) Så fort det finns öppet vatten kan man ju fiska. Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder ;-) Fisken trivs inte så bra när det blir varmt. Då står dem mest still och inväntar ett busväder. Det är då man ska fiska på sommaren. När det regnar och blåser ordentligt.

    SvaraRadera
  2. Jo men jag vill ha minst 15 grader och inte 5-7 grader.Det kallar jag inte mycket till vår det här.

    SvaraRadera