torsdag 6 maj 2010

Blank pass

Igår fick jag ett impulsryck och tog mig en tur till ett karpvatten för fiskelycka.
Tänkte man får passa på innan helgen då det ska serveras regn o rusk uppifrån.Samt att plikten för brödfödan kallar.Så helgen är räddad, jag vet vad jag ska göra.

Början av dagen gav ett lungt intryck på vädret men väl vid dammen så blåste det givetvis åt det håll man tänkt sig att sitta och gör det inte det så nog allt vänder vinden ditåt.
Det blev några x-antal timmar av lungt sittande vid kanten men inte ett liv eller hugg.

Hade förberett med vindskydd och varma kläder trodde jag men nog har kvällskylan en förmåga att tränga in på huden.

Det blev att packa ihopa till skymningen utan något resultat.
Men nog allt var karparna gladare än jag då de åter fick lite buffe serverat i form av pya påsar på kroken med diverse gott samt att en och annan boille spreds ut pö om pö på metesplatsen.

Min beställda utrustning har ännu inte kommit men förhoppningen är att det kommer i början av nästa vecka o då blir fisket förhoppningsvis bekvämare med ett skyddande tält.

Tanken är också att ha lite is i magen och invänta lite bättre vår värme,det har man bara gjort nu i några månader och lika besviken när morgon temperaturen visar kring 5-6 + grader.
I natt var det ända nere på 3 +
Ivrig som man är vill man ut men fisket ska inte bara vara en spänning utan även njutning vid vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar