onsdag 28 april 2010

"Hus" köp på gång


Nu är det "hus" köp på gång,nja inte vilket hus som helst utan ett karphus får jag väl säga.
Satt länge och grubbla över vad jag skulle välja och köpa,till och med Jysk och Biltema fick sej en grundlig granskning.Där finns ju så kallat "engångstält" från 199 kr till nån hundringar mer beroendes på modell.
Även MC Handelsboden har ett lättvikts tält på 5 kg för 1495 pengar.Lätt och smidigt tänkte jag och kan även utnyttjas vid mitt andra stora intresse - MC körning,semester osv.
Men det slutade med att jag fastnade för ett riktigt karphus - jag som inte skulle bli pryltokig men får väl skylla på bekvämlighet.
För visst ska fisket vara bekvämt och tillfredsställande,ett vindskydd eller ett eget kryp in kommer vara guldvärt trots att det för med sig lite mer bök att slå upp osv.
Jag har redan avverkat något pass utan kryp in och det känns inte alls lika behagligt efter att solen gått ner och fuktan i luften letar sig in i kläderna.

Det blev en 1 mans bivvy + överdrag,fanns möjlighet att välja till ett extra stort överdrag och då blir tältet lämpligt även för 2 man.
Jag valde dock vanligt överdrag och tror gott och väl att man kan trängas ihopa två i tältet när sällskap medföjler.
Nu väntar jag på att frakt firman ska ringa på dörren och leverera mina varor,nog allt får jag vänta i månader känns det som men ca en veckas tid skulle det ta vilket jag tycker är skäligt trots allt då det skickas från andra sidan sjön.

Ehmanns Hot Spot SI 1 man bivvy.
Förhoppningsvis blir jag nöjd med karphuset.
Inte hittat så mycket info om just mitt märkes val men det jag har hittat så har de flesta varit mycket positiva.
Så förhoppningen är att tältet kommer att hålla i många år framöver.Är man bara varsam om sin utrustning så har man igen det i slutändan.















2 kommentarer:

  1. Ser najs ut ditt nya hus. Bättre med pramhood tycker jag. Du kommer inte bli besviken och dem tar inte allt för lång tid att slå upp. Hel nöjd med min spiderdome. Efter den blir det Trakker Armo MKII :-)

    SvaraRadera
  2. Tar du med det til Norge? Så kan vi frysa tillsamans i tält istället för i stuga.

    SvaraRadera