lördag 10 april 2010

Dax att börja förbereda sig.

Då var det dax att förbereda för årets första karpfiske och erbjuda dem diverse gottor,allt för att överlista dem på kroken.Visst ser blandningen frestande ut.Jag hade tänkt mig mäska måttligt i några dagar innan fisket för att sedan göra uppehåll en-två dagar innan fisket för att de inte ska vara allt för mätta och belåtna.
Det blev lite diverse gott i blandningen,säd,majs,fiskpellets,skorpmjöl,kokt ägg och kockens hemligheter.Jag hoppas det faller dom i smaken och att de lockas till min plats.
Lite strategisk placering av mäsket,direkt efter vaset och brevid där jag tidigare sett dem stryka omkring i grupper på sommaren.Mäskplatsen är bara placerad några meter ut från strandkanten och oftast är här lugn eller lite vind som ligger på denna sidan av dammen.
Vilket jag tror kan vara till fördel,dels dras varmare ytvatten dit och även diverse föda,det är bara mina spekulationer.
Det återstår att se vad karpen tycker om mitt val av mäsk samt placering.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar