fredag 14 september 2012

Mäskning i regn o rusk

Idag var jag ute i resterna av stormen Leslie som drar över Sverige med regn o rusk.
Riktiga väderomslag sägs vara heta för karpfiske och imorgon ser dagen mer lovande ut med uppehåll och uppklarnande.
En förhoppningsvis fin höstdag.

1 kg boilies,lika mycket Frolic samt majs uppblandat med krossade boilies och dippor stod på dagens meny.
Planen är att jag ska ut några timmar under lördagen och testa pop up riggar något jag tidigare inte använt mig mycket av men tänker nu ge det en chans.

För mig har vanliga basic riggar funkat ypperligt,även på mjukare bottnar.
Karpen hittar födan om den vill.
Men man är hela tiden nyfiken på nya metoder,riggar osv
Ofta använder jag mig också av rigfoam och snålar inte med dessa på riggen.
Hittils har det funkat bra.

Så imorgon lördag hoppas jag på att komma ut några timmar bakom spöna och få känna dom bocka sig av karp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar