måndag 17 september 2012

Himmavanned - privat sjö och förfrågningar.

"Mitt" så kallade himmavann,ett privat vatten.

Jag har på senare tid fått in förfrågningar från både kända och mindre kända karpfiskare som gärna skulle vilja fiska i detta vatten.
Dock har jag i förtroende och pga att jag känner ägaren sen tidigare fått tillgång till detta vatten,det är få och endast inom ägarens bekantskapskrets som fått detta tillträde.

Ägaren själv har ett stort fiskeintresse,sköter miljön runt om och har hård tillsyn av vattnet på sin mark.
Sker daglig kontroll över vattnet och ägaren har även rätt att beslagta fiskeutrustning vid tjuvfiske.

Jag får acceptera läget och inte missbruka detta,då även jag frågat om jag får ta med mig någon karpfiskande vän,nej och jag accepterar detta.
Tyvärr blir det inget sådant på gott och ont men jag förstår också ägaren som är fullt medveten om hur "rutten" karpfiskevärlden kan vara.
Snacket går,saker och ting läcker ut,avundsjuka,förstörelse för andra osv.
Jag är iallafall tacksam för detta tillträde och möjligheten att fiska potentielt stora karpar.

Jag behöver dock inte alltid sitta där ensam,har Christoffer som en karpfiskande vän vid vattnet.
Som också känner ägaren sen tidigare.
Och givetvis ägaren när han tar sig ett fiskepass.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar