söndag 16 september 2012

Frisk luft

Några timmars frisk luft och blankning trots att några karpar var uppe och vände vid ytan.
Gav mig igår ut för att testa några pop up riggar.
Två av dem såkallat critical balanced och en vanlig pop up rig.
Valet blev fruktiga boilies samt en rig med Swedish Bait Mechanics white special.
Strax efter kl 17:00 var alla spöna på plats och jag skulle ge det tills mörkret föll.
Det fläktade på rätt friskt men samtidigt kändes vädret riktigt karpigt som man brukar säga.
Under kvällen kom ägaren ner,som håller stenhård kontroll över vattnet och frågade hur det gick.
Det hade inte hänt så mycket men så kan det ofta vara med karpfisket,det är väl det som gör det spännande att man aldrig vet när det ska slå till.
Ett enstaka intresse på mitt högerspö gav ifrån sig några pip från larmet,det var allt som hände under kvällen och jag packade ihopa efter kl 20:00.
Kanske om jag hade gett det några timmar till eller en natt men tiden räcker inte alltid till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar