söndag 19 september 2010

Goa karpar

Här står det still med fisket efter karp,tiden räcker inte till allt som man vill hinna med på sina lediga dagar.
Fast någon ro har jag då inte helt.
Var över och besökte två vatten innehållandes bland annat karp.
I första dammen syntes ingen aktivitet och det var ett bra tag sen jag lade en mäskkampanj i vattnet.
Kommer förmodligen att göra ett nytt försök där trots att vattnet är väldigt igenväxt med hornsäv.
Där finns några öppna luckor där jag observerat karp och det är inte mer än 50-100 cm djupt samt väldigt nära strandkanten.
Jag märkte dock resultat förra gången efter mäskningen hur de hade rensat upp en lite större yta bland växtligheten.
Men om jag hinner ägna mer tid åt det vattnet i år vet jag inte.

I andra dammen jag besökte såg jag några ringar av oidentifierad fisk samt massor av gasbubblor i en av vikarna,kanske var det bökande fisk på jakt efter "guldkorn".
Där göds karparna till runda goa karpar efter dukat bord med spannmål.
Tids nog ska jag "besiktiga" dom,om dom låter sig överlistas av kroken.

Kylan och rusket börjar allt mer krypa in på huden,en tråkig årstid i många avseende men det är bara att bita ihopa för än är inte säsongen över.
Här gäller det bara att ha rätt kläder och utrustning för väder och vind.
Jag ska ta mig en titt på merinoullkläder,inte billiga men ska vara funktionella i både vått och torrt som värmande plagg.
En veckas arbete kvar sen har jag en veckas ledighet att se fram emot,då ska jag försöka planera in något karppass så man får komma ut i naturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar