måndag 16 maj 2011

Rögle - Carp competition

Då har man anmält sig till Rögle dammar - Carp Match tävlingen.
4:e - 5:e juni blir det ett dygns karpfiske med möjlighet till att vinna fina priser.
Klart att det är en sporre att tävla om priserna men även trevligt att träffa likasinnade karpfantaster.
I anmälningsavgiften blir man även bortskämd med levererad mat till sitt swim.
Rögle dammar blir ett helt nytt vatten för mig och det ska bli spännande att se om det kan leverera något.Kanske man fastnar för det fler gånger.
Nu får jag fundera ut och se vilka beten som kan vara några riktiga "killers" och lägga upp en liten plan.
Jag hoppas även att min "Hästens säng" kommer problemfritt fram innan det åter är dax för ett uteliggarliv.Jag har länge nog hankat mig fram genom att sova på luftmadrasser,enkel stol eller suttit uppe o vakat över spöna.
Nu vill man kunna luta sig tillbaka och ta en välbehövlig tupplur medans man väntar på att bli väckt av ett vrålande larm,eller gärna fler.
Vädrets makt med sol och värme är det bara som ska till nu.Vi har varit bortskämda med några varma dagar men nu när regnet smattrar utanför och kvicksilvret fallit känns det åter som tillbaka på ruta ett.
Mitt mäskande vid hemmavattnet känns lite ogjort men jag får se det positivt med att ha sett aktivitet vid platsen,en missad fisk och även serverat karpen en buffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar