onsdag 11 maj 2011

Naturen har sin charm,trots ingen fisk

Natten som gick mellan tisdag och onsdag drog jag ut i naturen för ett "uteliggare liv"
Inget tält osv,bara en enkel stol under bar himmel fick räcka.
Påklädd som en astronaut kändes natten behaglig trots att det inte var något vidare att slumra i en stol.
Några enstaka uppvisningar bevisade att karpen var aktiv.Tyvärr visades inget intresse för mina beten och natten förblev ljudlös från larmen.
Ännu ett lotteri i karpfisket tänkte jag.Man har sina funderingar när man sitter där vid vattnet och klockan närmar sig att packa ihopa efter en resultatlös natt.
Men trots det har karpfisket sin charm,man upplever så mycket mer av vad naturen har att ge.

Under mitt nattpass fick jag en öronbedövande kör av grodor och fågelkvitter,lite frustrerande när man försöker ta sig ett power nap.
Efteråt tänker man,det är endel av tjusningen i karpfisket med alla dessa ljud och oljud från naturen.

På väg hem mötte jag även några rådjur som varit nere vid vattnet och druckit.De var nog lika förvånade att se mig och stannade upp ett tag.

Någon timmes välbehövlig sömn i riktig säng så är man åter på benen och sitter här.

Nu får man nog vänta några dagar tills nästa pass.Det är inte alltid så populärt att man ger sig ut ensam och tillbringar natten vid något vatten.
Jag kan förstå och ibland kan det kännas lite kusligt när man hör prassel i buskarna eller ljudet av någon bil på långt avstånd som vrålar förbi,vad gör dom ute mitt i natten?

Nu får man återgå till vardagen och drömma sig bort till nästa karppass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar