måndag 23 maj 2011

En gnista av hopp.

Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken men en gnista av hopp tändes.
Jag ska inte bli besviken intalar jag mig själv om jag får ett nej men det kan blir tufft när chansen till ett hett karpvatten öppnat sig.

Idag var jag runt och sökte ägare till karpvattnet och fick tag i en äldre man som var delägare eller har äganderätt på en bit av sjön.
Han var inte främmande för att jag tog mig ett pass då jag vänligt presenterat mig och mitt syfte med fisket.

Han nämnde själv att vattnet hyser karp och det var också därför det var så fritt från växtlighet fick jag förklarat.
Min första tanke var,då är det med all säkerhet ett äldre bestånd av karp som simmar i vattnet när man får höra det från en äldre man.
Det började snurra i huvudet,kanske finns där några "giganter" till karpar.

Nu ska jag bara förhöra mig från den andra delägaren,vilken jag inte fick tag i idag.
Om det blir grönt ljus kommer det att köras på med en mäskningskampanj och sen får man se om det blir någon karpmatch i det vattnet.

Men som sagt jag ropar inte hej förrän jag är över bäcken.
Någonstans innerst inne maler det om ett nej.
Då får man kanske tolka det som att fiska på rätt del av vattnet *smile*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar