onsdag 27 april 2011

Årets första karp föll för smaksatt fodermajs.

Så här "snygg" och lycklig kan man se ut efter att tagit årets första karp.Inte skulle jag vara sämre,det har börjat fångas karp i stora delar av landet redan.Klockan var 20:05 och jag hade suttit vid dammen mindre än 1 timme.Precis innan hade två små sarvar landats.
Sarvarna irriterade mig så jag agna hela kroken med några stora majskorn.
Det var tydligen rätt taktik för det dröjde inte länge förräns karpen satt perfekt på kroken.
Jag lyckades dra upp denna vackra karp på smaksatt fodermajs.
Ca 3,90 kg vägde den,troligen en hona då karpen såg rund ut om magen.


Skulle jag ut och fiska eller inte frågade jag mig själv,det blåste ganska friskt på vattnet men det brukar ju också vara ett bra tillfälle för karpfiske när det är lite vind som syresätter vattnet.
Det är ett för mig relativt nytt vatten och det är andra gången jag testar fisket i dammen.
Jag hade inte några större förhoppningar och tog bara med mig ett billigare Clas Ohlson köpt teleskopspö + rulle,riggat med flötmete.
Spöet och rullen höll för fisken som gjorde några rusningar innan den lät sig landas.
Det blev bara denna karpen,för efter fångst och fotografering packade jag ihopa och begav mig hemåt.Jag var ju så nöjd.
Min dag är räddad och lyckan är stor efter att äntligen fått upp min års första karp.

Nu är jag nällad på karpfisket och imorgon bär det troligen åter iväg mot dammen som ligger på cykelavstånd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar