lördag 16 april 2011

En lättad suck


En lättad suck hörs då jag nu släppt ockupationen av frysen.
Sistan av räkfrossan tinas och ska blandas till mäsk det med.

På söndag blir det min fjärde mäskning men inte den sista.Mäskar varannan dag.
Om det är rätt eller fel återstår att se.Kanske belönas man med en fin och välmående karp.

Jag har lite av mina egna idéer och än har jag bara erbjudit majs,hampa,gnagar pellets,regnbågspellets,Frolic och en mindre sats mäskbollar med diverse godbitar i.
Lite av en karpbuffe rent ut sagt.

Ännu har jag inte dumpat av några laster med boilies,min tanke är att göra det vid dom sista mäskningarna.
Jag tror inte tanken är fel att mäska med partiklar osv för att sedan mot slutet av mäskningskampanjen erbjuda karpen boilies.
På så vis behöver man kanske inte heller ösa i kilovis med boilies,de kostar ju en del även om det kostar att ligga på topp.
Tanken är som sagt god och vi får väl se vad fisket i framtiden utvisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar