måndag 25 april 2011

Fiske

Igår var jag över och flötmeta i en mindre damm där karpen än växer till sej.
Lite segt fiske med ett litet napp men ingen landad fisk.Var 2-3 mindre karpar som gjorde ett glädjeskutt vid ytan sen var det som dött.

Ikväll beger jag mig för några timmars fiske till vattnet jag mäskat,det har fått stå och vila en dag så nu bör karparna åter vara hungriga och på hugget för att bli krokade.
Hoppas kan man ju göra iallafall
Det blir bara några timmars fiske med start vid ca 18 tiden och avslut några timmar in i mörkret.
Det ska bli spännande och se om där är någon kvällsaktivitet på fisken,nu står de och solar vid någon vasskant.
Jag har nära och bra till vattnet så någon övernattning blir det inte idag,testar lite försiktigt ikväll och sen får jag se hur det ser ut i veckan.
Längtan finns där iallafall att åter få känna sig som en "uteliggare" i naturen.
Den stilla ro och avkoppling vid vattnet känns bra för hälsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar