onsdag 31 mars 2010

Snart vankas dem frihet!

Snart vankas dem frihet! Som tidigare i början av min blogg beskrev jag min uppgödning av karp.Snart ska de få sin frihet efter att varit inhysta på "Grand hotell" sen hösten 2009.
Har även kommit över några större gräskarpar som syns här på bilderna.
När dom väl simmar i baljan känns de lätta att förväxla med en gigantisk mört eller de övriga karparna.

Tanken är att dessa två vackra gräskarparna på ca 30-40 cm ska få sin frihet i mina bekantas vatten där de förhoppningsvis ska göra nytta och gå på grönbete resten av livet.


Även de övriga spegel och fjällkarparna har visat hyfsad tillväxt från det att de kom till hotellet.
Bortskämda med allehanda utfodring 2 gånger om dagen visar deras välmående.
Finns även någon liten sutare som snyltgästar i baljan.
Endel skjuter iväg i tillväxt bättre än andra men alla mina karpar är för mig lika värdefulla och ska få samma chans och frihet till sommaren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar