fredag 12 mars 2010

Spöna står beredda

Spöna står redo för karpen.
Nu börjar det smått vända på väderfronten och plusgraderna börjar även vissa sig på nätterna här nere i sydliga skåne.
Mina två spön består av märket Fox warrior XT 2,75 Ib samt rullarna Shimano 8000 RE.
Meningen är att jag ska skaffa ett tredje spö med tiden om jag blir biten på karpfisket.
Är ganska ny på karpfiske men vad jag förstått så finns benämningen "prylbög" även bland karpfiskarn,själv tänker jag inte fastna i det träsket med inköp av 10-tusentals kr i karp utrustning.Inte än iallafall men man vet ju aldrig.
Har mött folk där ute med kaxig attityd.Som bara ska ha det bästa för att fånga karp,jag tror inte riktigt det är märket eller de dyraste produkterna som fångar fisk.
Jag har måttot att det är spännande att hitta likvärdiga produkter,kopior av produkter eller att skapa egna som funkar lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar