torsdag 28 januari 2010

Laddade kulor

Har laddat upp med diverse krutkulor för karpen.Diverse sportfiskebutiker har rea på hösten så varför inte passa på att fylla skafferiet.Man får dock också se upp med vad man handlar då endel boillies kan kännas ofärska men med lite smak dip så känns de fräscha igen.Eller varför inte använda dem som en extra krydda i mäskblandningen,PVA påsar/sticks.
Här ovan ses Dynamite's octopus & black pepper och spicy tuna & sweet chilli
Tänkte jag skulle ge dessa en chans och tycker Dynamite's produkter känns matiga för karpen vilken är bra.
20 mm boillies.
Mussel & oyster boillie får jag hoppas faller dem i smaken med.

Kommer även att testa prologic's 16 mm boillies med kiwi & banan smak.
Karparna i mitt test kar tycks uppskatta dessa väl men säg mig vad dem inte äter?
Tycker det mesta som erbjuds dem inom rimlig nivå uppskattas.
Till sist diverse popups i 14 mm och 20 mm storlek. Här Prologic's kiwi & crustean,mussel meat och Nash monster crab.I vissa vatten har karpen sin favorit föda och det händer att samma karp tas med jämna mellanrum på samma bete.
Som ni ser har jag valt diverse olika storlekar på boilliesen,det pga val av vatten jag fiskar i samt att ibland kan det vara till födel att ha lite mindre beten.
För mig har heller inte storleken på fångad karp någon större betydelse då jag är ny på detta med karpfiske och nöjer mig även med de minsta,bara jag får karp så är jag nöjd.
För att göra det hela lite mer lockande för karpen så kan man lägga sina boillies i diverse dip "såser" som boilliesen drar åt sej smak från och gör dem till ett attraktivare bete.
Här krill juice och spicy tuna & sweet chilli.




2 kommentarer:

  1. Jag vet en kille som e riktigt riktigt sugen på att komma ut å fiska karp =D Jag förstår din känsla Peter =) Våren e jhu på väg.. men faaan vad långsamt det känns just nu.. =)

    Ha det gött så höres vi =)
    Pumba

    SvaraRadera
  2. Ja jag längtar till att isarna ska släppa och den första vårvärmen ska visa sig så karparna blir lite alerta och nappar på våra krokar.

    SvaraRadera