tisdag 3 juni 2014

Bysjön 26 maj


26 maj blev det ett litet pass på några timmar i Bysjön.
Anlände sjön under eftermiddagen och valde en plats på en brygga som är placerad längs med vasskanten.
Väl på plats hördes och skådades liv både på öppen ytan och i vassen av fisk.


Oddsen kändes heta när man såg karp och sutare simma mitt framför bryggkanten.
Efter ett gäng halvkilos karpar följde en  uppskattningsvis 4-5 kg's karp i min syn.
Placerade vars ett spö mot vardera vasskant och ett bara några meter ut från bryggan.
Nu var det bra att vänta och jag planerade sitta på vak i stolen en bit in på natten..
Åter såg jag dom mindre karparna simma fram och tillbaka i skyttetrafik och slängde i några boilies samt mäskbollar vid kanten. Men icke föll det dom i smaken.
Hade inget tält med mig utan satt och slumra i stolen tills det började ljusna.
Timmarna gick och jag hade endast en svag indikation på spöet placerat en bit rakt ut från bryggan.
Kände mig besegrad av de nonchalanta fiskarna och beslöt mig då för att packa ihop utrustningen.
Nästa gång är det tänkt att besöka Bysjön till semester, tyvärr är tiden en bov som inte alltid räcker till allt man vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar