fredag 23 maj 2014

Nya tag, nytt pass. 18-20 april

Nya tag, nytt pass.
Det blev inte många dagars vila efter Stubbetorpssjön.
1 dag i hemmasängen sen var det bestämt 3 nätter till i den gröna bädden.
Hade bestämt fiske ihop med min bästa karpfiske vän Christoffer.
Sagt och gjort träffades vi tidigt över en pizza och pratade taktik innan vi begav oss ut till vårt vatten.
Väl på plats var vi överens om vem som skulle fiska var.
Under dagen tog vi det lungnt med att först spomba ut partiklar och ett gäng boilies och lät vattnet vila något innan vi fick upp all vår utrustning.


Först ut 18/4 var jag med en liten fjällis på 5100 gr.
Kl 21:15


Nästa 18/4 kl 23:30. Vacker spegelkarp, blev dock ej vägd.



30 min senare landar Christoffer en vacker spegelkarp på 7750 gr som föll för Live System boilie.

Resterande natt, morgon och hela dagen var det lungnt från larmen och inte förrän kl 20:10 på lördag 19/4 kväll landade Christoffer en liten fjällis.
Nu började action igen, kl 22:50 var det åter min tur att ta en mindre fjällis.
Som denna gång föll för Splash baits Factor 7 boilie, toppad med en chocolate pop up.

Även denna natt förblev lugn och inte förrän kl 05:45 väcktes jag av en liten fjällkarp.

Christoffer låg som vanligt och sov djupt men kom upp ur sängen vid 10:30 och vilken morgon, bara 10 min senare drillar han upp en fjällkarp på 6350 gram, inte fy skam.

Under passet får vi några till mindre karpar men dokumenterar inte alla.


20/4 sista natten  på passet väcks jag brutalt kl 02.00, bara upp och böja spö, kändes som något tyngre så jag fick även rycka upp Christoffer ur bädden för lite assistans.
Upp kommer en spegelkarp som får namnet Tiger pga sina mörka streck på sidan.
Även den föll för Splashbait kombinationen Factor 7 + Chocolate pop up.

Vågen stannade på 8640 gram.

Ännu ett lyckat pass och nu är den värsta abstinensen över men snart är det dags igen, det var några veckor sen sist man fick någon tid över bakom spöna.
Bra början på året med en fångst av totalt 9 karpar trots stressig tid, men än har bara säsongen börjat för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar