torsdag 21 juni 2012

Halftail uppe igen

Igår var jag över i hemmavattnet i sällskap med två andra karpmetare som skulle tillbringa natten vid vattnet.
Själv skulle jag bara köra några timmars pass tills mörkret hade lagt sig,på en ny plats då dom andra platserna var uppmäskade och upptagna.
Själv blankade jag och hade ovanligt lite aktivitet av fisk på min plats trots att jag gjorde en "snabbmäskning" när jag anlänt platsen.
Kl 20:30 tjuter ett larm på andra sidan av dammen och upp kommer halftail igen och efter en snabb kontroll så hade skadan på och runt fenan läkt riktigt bra.Fenan kommer dock alltid förbli delad.
Dock tyckte jag att halftail denna gång var något magrare,troligen är det en urlekt hona.

Fick idag även en morgonrapport om nattens fiske.
3 st fiskar landade under natten.01:30,02:30,03:30 och runs 03:45,04:30.
Med andra ord en sömnlös natt.Det kunde dom gott ha he he,men tror inte dom klagar.
Nattens resultat blev 2 st spegelkarpar och 1 fjällkarp var av störst var en spegelkarp på 7040 gr.
De övriga 2 karparna vägdes aldrig men uppskattades till 3,5-4 kg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar