lördag 16 juni 2012

3 sutare - 1-0 till karpen

Igår bestämde jag mig för att ägna några timmar vid hemmavattnet.
Efter sedvanlig mäskning så var det dax att rigga upp spöna.
Den valda fiskeplatsen kändes inte lika het som vanligt då vinden låg ifrån.
Denna gången skulle jag prova lite olika beten och storlekar.
Första spöet blev agnat med 3 st 10 mm sweetcorn boilies,andra med shity lobster och tredje gav jag mig på att prova en rig med maggotklip.

Dröjde en stund men sen var den första sutaren uppe på sweetcorn boiliesen,tidig kväll.
På men nytt agn och iväg med riggen.
Sen rasslade det till i spöet med maggotriggen men när jag väl vevade upp så var alla larverna borta och jag beslöt mig att byta till boilie rig.
Efter det fick sutare nr 2 och nr 3 syna mattan innan jag bytade till större boilie och kastade längre ut i dammen.
Efter att solen gått ner så drog det iväg på mittenspöet som jag placerat en bit utanför min mäskade plats.
Jag hann bara höra larmet kort och efter att jag lyft spöet känner jag att det är viktlöst i andra änden.
Missad karp,då jag vevat in så såg jag att riggen hade slitits av och kvar var bara en stump.
Känns verkligen tråkigt att sätta en krok med boilie i fiskens mun.
Tur i oturen så var ledcoren och tyngden kvar på linan.
Strax efter 22:00 packade jag ihopa då molnen hotade med att öppna sig mer och det hade redan börjat att duggregna.
Denna gång blev det 1-0 till karparna men I'll be back för revansch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar