tisdag 27 september 2011

Snabbt hugg

Igår eftermiddag begav jag mig till mitt uppmäskade hemmavatten för några timmars fiske.
Anlände till platsen medan solen fortfarande stod högt på himeln.
Där var en del aktivitet vid ytan från fisk och det bådade gott tänkte jag.
Min känsla av att det blir fisk på kroken dröjde inte länge.
Medan jag höll på att få i ordning på spö nr 2,ca 5-10 min efter att jag lagt ut första spöet så drog det blygsamt iväg.
Det var inte någon direkt rusning men ändå en "bångstyrd" fisk innan jag fick styrt in den i håven.
Min första tanke var,fisk efter 5-10 minuter,otroligt.
Väl i håven var det visst en fisk men icke en karp utan en lika fin fisk,sutare som fallit för 2 färska Shity lobster boilies.

Kan det bli bekvämare än såhär? Denna gången togs sängen med för ett tillbakalutat pass.
Bekvämare än såhär blir det inte,att köra ända fram till sitt swim med all utrustning.
Sängen kom väl till nytta då det efter sutar nappet inte blev någon mer fisk trots att jag hade indikation på att där var fisk och nafsade på mina beten.

En nyfiken Ätligt groda gjorde mig sällskap på kvällen vid banksticksen.Nog var vi lika förvånade att se varandra.Trots sitt namn så behövde den aldrig oroa sig att bli en måltid.
Vi 22:00 tiden packade jag ihop min utrustning,jag hade gärna stannat längre men det kommer en dag efter denna också med sysslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar