fredag 16 september 2011

Delkim Plus

Alla pratar om Delkim larm men jag är än sålänge positivt överaskad av mina billiga larm som inhandlades på Lidl inklusive bankstick för strax över hundringen för några år sen.
Även dom billiga larmen har ton,volym och känslighets inställningar.Dessa har gjort sitt jobb med väl godkännt i både regn och frostnätter och gett mig många trevliga möten med karp.

Men inte kunde jag undgå frestelsen när jag hittade 2 st Delkim Plus larm som endast tjänat några få karppass och såg i nyskick ut för dessutom ett oemotståndligt bra pris jämfört vad dom skulle kosta i butik.
Säljaren hade nog rätt tidigt tröttnat på karpfisket och gjorde sig av med diverse utrustning.

Ännu har jag inte hunnit testa dessa live vid vattnet men vid ett test hemma av alla dess funktioner fick det en att rysa av behag,av det "knorrande" ljudet bland ton inställningarna.

Det jag också gillar med dessa larm är det skyddande fodralet,det spar endel på yttre slitage vid transport.
Det ska iallafall bli trevligt att jämföra och utvärdera dessa larm mot mina billigare larm som jag än tills idag är nöjd med.
Lidl larmen har iallafall inte dykt upp på marknaden sen det att dom såldes i butiken så dessa kommer jag att behålla kvar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar