torsdag 5 september 2013

Stubbetorpssjön levererar, nytt pb!

Fick klämt in ett 2-nätters karppass i ett stressigt levende mellan 12/8-14/8-13 och färden gick till Stubbetorpssjön.


Anlände sjön tidig måndag eftermiddag och som vanligt prioriterade jag att få upp all kringutrustning innan man koncentrerade sig på spöna,riggar och beten.
Tiden tickade men spöna var nu väl på plats.
Jag hade dock inte hunnit med någon för och eftermäskning där jag placerat mina riggar, då en annan fiskekamrat och ansvarig för sjön dykt upp då vi stod och pratade en längre tid.

Klockan hade redan hunnit bli 18:00 och mitt i vårat samtal drar det iväg på ett av mina spön.
Lyfte spöet, fast fisk och det här kändes något tyngre än vad jag tidigare varit med om att drilla.
Efter några rusningar till höger och vänster, dit fisken fick bestämma så var det min tur att bestämma in den mot håven.
Redan väl i håven kunde vi ana att detta skulle bli ett nytt person bästa för mig.
Vågen stannade på 14300 gram vilket ledde till nytt pb från tidigare 12500 gram.
Denna tog på en för mig ny rigg metod och en mullberry pop up boilie.
Nu skulle det bli häx i spöna, precis efter att jag släppt ut denna så fick jag ett run på andra spöet men tyvärr släppte den karpen.
Och kl 18:20 kom ett tredje run, denna gång fast fisk.
En mindre individ på något kg.

Resten av kvällen,natten blev resultatlös och med bara nåt enstaka pill på betena.

Tisdag morgon kl 08:30 drar det åter iväg på ett av spöna, även denna gång en mindre karp som snabbt fick återgå till sitt element.
Resten av tisdagen,natten och onsdag, fram till middag var det tyst i mina larm trots att man såg akttivtet på sjön.
Min fiskekamrat, några swim bort från mig lyckades knipa åt sig en spegelkarp på respektingivande 16980 gram.
Trots några väderomslag med regn,åska,vind och lugn så blev det inte mer fisk för mig men jag lämnade glatt Stubbetorpssjön med ett nytt pb och  förhoppningar om att snart komma tillbaka.
Stubbetorpssjön är ett riktigt hett vatten med lurande karp individer på över 18 kg.
Ansvarig för sjön är också riktigt trevlig och levererar alltid en god service, bara det gör det till en extra god upplevelse vid sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar