tisdag 19 mars 2013

Testfiskare för boilies!


Idag fick jag hem en sändning på 10 kg boilies + dippa och även ett litet testpaket av annan smak.
Efter kontakt men en svensk karpfiskare och även recept makare på väl komponerade och genomtänkta boilies så fick jag möjligheten att bli testfiskare för dessa beten. Chansen vilken jag mer än gärna tog.
Vid en första kontakt och doft av boilisen så känns det som ett hardcore bete, en doft som jag tidigare inte känt från något bete och riktigt kan placera.
Inte för intensiv,konstgjord eller på något vis avskräckande.
Riktiga råvaror och matighet i både doft och näringssammansättning är en grundtanke vid skapandet av dessa betena.
Betena har redan testats ute i Europa och med 20 kg + karpar på sitt samvete.
Det är med spänning och förväntan jag väntar på att årets karpsäsong ska komma igång.
Faller det väl ut med nöjda testfiskare så har vi kanske ett nytt svenskt bete på marknaden inom snart framtid som inte låtit tulla på ingredienserna.
Det blir kanske The carps choice där ute i vattnen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar